Asmens higiena

Labai didelę reikšmę sveikatos stiprinimui turi švara, todėl švara turi būti nuolatinis turisto palydovas. Saulė, grynas oras ir vanduo yra geriausi turisto draugai.

Turistas kuo dažniausiai turi plauti rankas, kojas, va­lyti panages ir maudytis. Rytais reikia nusiprausti iki pu­sės su muilu, o jeigu galima, ir išsimaudyti. Labai gera rytais apsitrinti šaltu vandeniu. Šaltas vanduo atgaivina ir pakelia žvalumą. Apsitrinama taip: rankų delnai suvilgomi vandenyje ir pradedama trinti nuo kojų ir rankų. Pirmiausia aptrinamos rankos ir pažastys, paskui kaklas, krūtinė, nugara ir pilvas. Trinama pakaitomis kaire ir de­šine ranka. Pradedantiesiems geriausia apsitrinti 18° van­deniu, o įpratusiems — 10 — 12°. Ypač švariai reikia nusi­prausti vakare, prieš einant gulti. Vakare nusiprausti yra sveikiau ir naudingiau negu rytą. Vakare būtinai reikia nusiprausti kojas ir išvalyti dantis. (Dantis valyti rytą ir vakare.) Kojas reikia plauti po kiekvieno žygio. Jeigu ko­jos prakaituoja, reikia jas kuo dažniau plauti pakaitomis karštu ir šaltu vandeniu su muilu, dažnai keisti kojines.

Kojų pirštų nagus geriausia kirpti tiesia linija ir tik truputį užkirpti iš kraštų, nes, nukirpus per daug, skauda kojas ir sunku žygiuoti. Sistemingai gydyti kojų nuospau­das ir nutrynimus.

Prakaituotus drabužius nedelsiant pakeisti. Ypač daž­nai reikia keisti kojines, nes, avint nešvarias, nutrinamos kojos. Niekada negulti su žygio drabužiais.

Negalima gulti ant plikos žemės, bet tik ant įrengto guolio. Miegoti nusirengus, tik su marškiniais. Nereikia per šiltai apsikloti, nes tuomet galima peršalti. Kad nebūtu šalta, reikia tiek pat pasikloti, kiek ir užsikloti. Sveikiausia miegoti miegmaišyje. Jeigu maišas plonas audeklinis, reikia dar užsikloti antklode. Miegoti sveikiausia pusiau ant dešinio šono, pusiau kniūpsčiomis. Rytą patalynė išdžiovinama ir tvarkingai sudedama.

Kiekvieną rytą turistai privalo atlikti rytinę mankštą: žygio dienomis 7 – 10 min., poilsio metu — 15 min. Mankš­tą pradėti lėtais judesiais: pirmiausia atliekamas trumpas apšilimas su giliais įkvėpimais ir rankų mankšta. Toliau seka galvos, galūnių ir liemens mankšta. Baigiama mankš­ta vėl lėtėjančiais judesiais.

PALIKTI KOMENTARĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia