Rudens žygiai

Rudens šalnos nėra priežastis atsisakyti žygių. Juk ruduo yra puikus laikas gamtos turizmui. Diena vis dar pakankamai šilta, praėjo erzinančių uodų sezonas, o miškai alsuoja drėgno miško kvapais ir ryškiomis krentančių lapų spalvomis. Norintiems visiškai mėgautis žygiu ir negalvoti apie šaltį, surinkome patarimų, kaip nesušalti rudeniniame miške.

Ką pasiimti su savimi?

  • Palapinė. Vieno sluoksnio palapinės lengvai perpučiamos vėjo, todėl rudens žygiui geriau tinka dviejų sluoksnių palapinės. Atkreipkite dėmesį į karkasą – jis turi būti atsparus šalčiui. Taigi šioje vietoje vertėtu rinktis palapinę su anglies pluošto karkasu.
  • Kuprinė. Galite pasiimti standartinę kuprinę, tą pačią, kurią naudojate vasaros žygiams. Vidutinis kuprinės dydis yra 60-70 litrų moterims ir 80-90 litrų vyrams. Pagrindinė užduotis rudeniniame žygyje – apsaugoti kuprinę nuo kritulių. Todėl turėkite specialų kuprinės apdangalą, skirtą kuprinę apsaugoti nuo kritulių.
  • Miegmaišis. Rudens naktys gali būti gana šaltos, pasiimkite šiltesnį miegmaišį. Rinkdamiesi žiūrėkite į komforto temperatūrą, o ne į „ekstremalų“ indikatorių. Oro temperatūra naktį turėtų būti 5–10 laipsnių aukštesnė už miegmaišio komforto temperatūrą. Tokiu būdu naktį praleisite jaukiai ir šiltai.
  • Pripučiamas kilimėlis. Pripučiamas kilimėlis geriau išgelbės jus nuo naktinių šalnų ir miegas ant tokio kilimėlio bus kur kas malonesnis nei miegas ant vėsokos ir dažnu atveju drėgnos žemės.
  • Apsauginė įranga . Repelentas nuo uodų – jei į žygį einate ankstyvą rudenį. Ir apsauginis veido ir kūno kremas šaltesniems sezonams, kad oda nenušaltu.
  • Apsauga nuo lietaus. Net jei orų prognozė yra giedra, bet kurią minutę rudenį gali pradėti lyti. Todėl su savimi turėkite keletą didelių maišų, skirtų šiukšlėms į kuriuos galite susikrauti asmeninius daiktus, malkas ir maistą. Paimkite keletą tentų, kad iš jų suformuotumėte stogą virš ugnies ar stalo.
  • Apranga. Rudenį turite būti pasirengę bet kokioms staigmenoms. Minimalus komplektas: membraninė striukė, kelnės, keli šilti megztiniai (pavyzdžiui, iš vilnos), neperšlampami batai, terminiai apatiniai drabužiai, kepurė, pirštinės ir kelios poros kojinių. Nepamirškite ir atskiro, sauso, patogaus miegui drabužių rinkinio. Be to su savimi būtinai turėkite apsiaustą nuo lietaus.
  • + degtukai sandarioje pakuotėje, asmeninių indų rinkinys, žibintuvėlis ant galvos, fotoaparatas ir pora tūrinių termosų visai kompanijai.

Stovyklavietė

Pagrindinė stovyklavimo rudenį taisyklė yra surasti vietą, kurią vienu metu šildytų saulė, tačiau tuo pačiu ji būtų apsaugota nuo vėjo. Idealus variantas yra nedidelė veja, kurią užstoja miškas. Šaltu oru miške temperatūra keliais laipsniais aukštesnė nei atvirose vietose. O naktį ir ryte net poros laipsnių skirtumas jaučiamas daug labiau.

Stovyklavietė turėtu būti tokioje vietoje, kurioje būtų gausu malkų laužui – geriausia eglės. Be to, sausos, smulkios, eglės šakelės bus puikus pagrindas norint nuo drėgmės izoliuoti vietą palapinei. Netoliese turėtų būti upė su švariu vandeniu. Upė taip pat gali būti ir puikus maisto šaltinis jei joje pavyktu sugauti žuvį vakarienei. Bet jei vietovėje nėra upių, tiks šaltinis ar upelis su švariu vandeniu. Ir svarbiausias kriterijus stovyklavietei, – iš jos turėtu atsiverti gražus spalvingų rudens peizažų vaizdas.

Mityba rudens žygio metu

Rudenį maistas turėtų būti:

  • Maistingas ir suteikiantis pakankamai energijos;
  • Greitai pasiruošiamas;
  • Būtų lengvas pagal svorį ir tūrį.

Rudens žygyje svarbu, kad pusryčiai ir vakarienė būtų karšti. Tačiau turėtumėte vengti greitai paruošiamų maisto produktų – greitų sriubų, makaronų ir bulvių košės. Toks maistas nebus naudingas. Todėl pasiimkite maistą kuris būtų maistingas ir sveikas. Norėdami palengvinti maisto svorį, rinkitės labiau tinkanti turistiniams žygiams. Pavyzdžiui, džiovintos daržovės, kartu paimkite baltos duonos džiuvėsėlius (svoris yra lengvesnis, tačiau energetinė vertė yra ta pati). Pirmiausia paimkite grikių ir javinių dribsnių. Tai lengvai paruošiamas ir pakankamai energijos suteikiantis maistas. Puikiai tinka ir makaronai bei viso grūdo kruopos.

Pertraukoje tarp pagrindinių patiekalų valgykite riešutus, džiovintus vaisius, šoninę, dešrą ir sūrį. Jie turi daug maistinės vertės (ypač riebalų), todėl jie padės greitai sušilti. Nepamirškite ir saldumynų – galite sau leisti juos žygyje. Šokoladas ir sausainiai su uogiene padės greitai užkąsti ir prisipildyti ne tik jėgų, bet ir geros nuotaikos. Taip pat paimkite keletą termosų. Vienas maistui – greitai ir lengvai paruošti grikius ar avižinius dribsnius. Antrą palikite gėrimams – svarbu, kad rudeniniame žygyje visada būtų po ranka karšto vandens iš kurio galėsite greitai paruošti sušildanti puodelį kvapnios arbatos ar kavos.

Viso rudens žygio labiausiai gąsdinanti dalis yra nakvynė palapinėje. Jei dienos vis dar šiltos, naktį temperatūra nukrenta gana žemai ir vieno miegmaišio gali neužtekti, kad tinkamai sušilti. Surinkome keletą patarimų, kurie leis jums patogiai išgyventi net ir šalčiausią rudens naktį miške.

Geros naujienos tiems, kurie mėgsta valgyti naktį. Rudeniniame žygyje tai ne tik įmanoma, bet ir būtina. Šaltuoju metų laiku kūnas eikvoja daug energijos, kad sušiltų. Sotus užkandis prieš miegą padės jums pasikrauti ir papildyti energijos atsargas. Ir nelyskite į miegmaišį sušalę – pirmiausia pasišildykite prie laužo ar atlikite pratimus, kurie suaktyvintu kraujotaką. Prieš miegą užsidėkite kepurę, net jei lauke nėra labai šalta. Organizmas šilumą praranda per atviras kūno dalis, viena tokiu – galva. Jei vis dar bijote sušalti, įsidėkite į miegmaišį šildanti paketą. Jei paketo neturite, norėdami papildomai sušilti nenaudokite plastikinio butelio su karštu vandeniu – naktį vanduo atvės ir nuo jo jums bus tik šalčiau.

Palapinės šildymui jokiu būdu negalima naudoti degiklių ir atviros ugnies – sintetinės medžiagos perdega per kelias sekundes. Tačiau jūs galite įsigyti specialių turistinių kompaktiškų dujinių šildytuvų ar lempų. Arba pasidarykite palapinės šildytuvą patys. Ant ugnies pašildykite vištios kiaušinio dydžio akmenis, įdėkite juos į medinę dėžę ir nuneškite į palapinę. Palapinės šildytuvas paruoštas. Jei po ranka neturite dėžutės, įdėkite akmenis į tuščią puodą. Tiesiog apvyniokite jį bet kokiu nesintetiniu audinio gabalu, kad naktį nesudegtumėte.

Rudens rytas miške

Rytas rudens miške tai ne tik tyla ir ryškios spalvos, bet ir gaivi šalna. Norėdami naują dieną pasitikti su džiaugsmu – neskubėkite lipti iš palapinės. Pirmiausia sušildykite drabužius – porai minučių padėkite juos į šiltą miegmaišį. Tuo tarpu patys šiek tiek pasimankštinkite.

Jei atsikėlus ryte nenorite kurti laužo ir gamintis pusryčių, galite šį darbą nudirbti iš vakaro. Vakare į termosą suberkite avižinius dribsnius, užpilkite verdančiu vandeniu ir sandariai uždarykite dangtį. Ryte jūsų lauks karšti pusryčiai – tereikia įdėti džiovintų vaisių, šokolado ar šiek tiek medaus.

Dabar esate pasiruošęs – su šiltais drabužiais ir su karštais pusryčiais rankose joks ryto šaltukas nėra baisus. Išlipkite iš palapinės, įkvėpkite kvapnaus, gaivinančio miško oro ir mėgaukitės gyva rudens miško įvairove. Labas rytas!

PALIKTI KOMENTARĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia