Turizmo higiena

Turizmas yra sporto šaka, susieta su kelione atvirame ore, todėl jis padeda stiprinti keliautojo sveikatą ir ugdyti fizines jėgas. Tačiau, kad turizmas padėtų stiprinti svei­katą, reikia mokėti keliauti — niekuomet nepervargti, skir­ti pakankamai laiko poilsiui ir miegui.

Turistiniam žygiui reikia pasirinkti maršrutą, kur at­viros vietovės kaitaliojasi su pavėsingomis, teikiančiomis prieglobstį nuo lietaus ir vėjo (laukas, miškas, palaukė). Lengviausia eiti mažais kietais keliukais, takeliais. Einant žole, labai greitai pavargstama. Žygio metu neskubėti, keliauti lėtai. Greitas žygis visuomet nuvargina ir neigia­mai veikia širdies darbą. Niekuomet neišeiti į žygi nepa­pusryčiavus, o po sočių pietų būtinai reikia 1 —1,5 val. pa­ilsėti.

Turistinio žygio metu neiti būriu, vienas šalia kito, nes taip einant pakyla daug dulkių, ir turistai turi kvėpuoti dulkėtu oru, jie apdulka, į avalynę patenka daug smėlio ir akmenukų. Einant kaitrią dieną suglaustomis eilėmis arba būriu, sunkiau atvėsti, todėl žmogus gali perkaisti ir gauti saulės smūgį. Išeiti į žygį reikia rytais, tuojau rasai nukritus, praėjus 1 val. po pusryčių. Antrą kartą valgoma pietų poilsio metu. Pavakarieniavus eiti gulti ne anksčiau kaip po 1—2 val. Geriamą vandenį (tik virintą) nešti gertuvėse ir neduoti jo gerti kitiems. Gerti lik sustojus, ne­dideliais gurkšniais. Patartina kas 45—50 min. žygio 10— 15 min. ilsėtis. Be poilsio galima žygiuoti ne daugiau kaip 3—4 km. Poilsio vietą parinkti atokiau nuo kelių ir būti­nai sausą. Poilsio metu, turistai gali pagulėti, pasėdėti, o daugiadieniuose žygiuose – suvalgyti priešpiečius arba pa­vakarius.

PALIKTI KOMENTARĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia